Skip to main content

Anak Bapak

Assalamualaikum

selamat berhujung minggu semua, kalau boleh kurangkan aktiviti luar. Area Kota Kinabalu ni pun boleh tahanlah jugak jerebunya.

tapi aku still tidak ambik pusing, tetap juga keluar hehe. Jumaat lepas adik aku Zura, tu nama glame, nama penuh dia Nazurah. Tapi aku panggil dia Jur. dia datang KK. dari labuan, so sementara tunggu dia sampai tu, aku lepak la sorang sorang di Tg. Aru. tengok tengok. ada berapa kerat ja manusia keluar ke pantai.

aku juga yang duduk sorang-sorang melayan perasaan. 2 jam juga aku tunggu dia. Ya lah, dia ambik feri kenderaan pastu sambung pulak naik bas dari Menumbok. Menumbok ke KK dalam 3 jam jugalah. Aku sengaja keluar awal sebab tau masa dia sampai tu memang gila jam la.

takut maghrib terlepas aku tunggu lah masuk waktu di KKIA 2 dalam musolla tu. independent aku masa tu. bosan jangan cakaplah. macam oorang gila pun ada juga lepak sorang sorang . adik punya pasal aku sanggup.

ok, siap solat terus dia sms sudah sampai, mujur lah jam tidak teruk sangat ke bandar. lepas ambik dia terus dia kata mau beli baju. dia ni memang, up to date sikit. kami ni memang banyak beza. nasib baik aku ada sorang adik ja haha. pening juga layan dia cari baju. ala, baju peplum tu lah dia tercari cari.

tujuan dia datang KK, katanya mau pegi interview tempat kawan dia kerja. hotel Le meridian. ada kan bawah tu  macam klinik ntah apa. tapi Jur kata tu biasanya untuk orang orang kaya yang buat suntikan, buang toksin dalam darah. sekali suntik RM600. orang Cina la yang selalu datang buat suntik suntik ni.

aku kata, try lah mana tau ada rezeki. Lama dah kot dia ni habis diploma in nursing. dulu study dekat Lincoln Collage. Belum rezekilah tu dik oi.

lepas cari baju di Wisma Merdeka, semua baju yang ada di situ dia tidak berkenan. Katanya ke Centre Pointlah pulak. ok aku ikut saja kehendak dia. Kesian jugak kan. Ke sana lah kami. Then jumpalah peplum bunga bunga & 1 dress.

lepas tu lepak la pula makan makan dekat Balai Polis Tg.Aru tu. punyalah dia sudah round 1 KK dengan bf dia selama ini, tiba-tiba dia tanya.

Jur: eh, tempat ni lama suda?
Me: Ya lor.
Jur: eh, aku x tau pun?
Me: Biasalah, bf ko tu manalah mau makan tempat murah macam ni.
Jur: La, kalau aku tau, aku ajak ja dia pegi sini.


kesian. biasalah, tekak orang orang kaya manalah mau lepak tempat murah macam ni dik oi. yang penting tujuan asal pegi situ cari Penang char kuew teow. lamanya aku mengidam benda ni. sebulan lebih dah aku tahan-tahan. bila ajak Mr.Fiance macam-macamlah alasan, alasan terbaru "jangan keluar rumah, jerebu! bahaya." konon.

ada side order plak aku ni, biasalah peluang keemasan, orang tu belanja kena makan banyak sikit. Jur ode tomyam seafood ngan nasik. aku tambah ode lagi chicken wings yang bakar tu. sodap. bila sampai ode, main ode semuanya salah! bencinya. tapi redha ja la. bila kuew teow aku sampai, jadi mee goreng kuew teow, bukannya char. Jur lak, tomyam ayam. Kah kah kah. telan sajalah.

bila borak borak, macam macam topik yang keluar. ketawa macam hants. sampailah satu topik yang aku baru perasan.

Me:Eh, anak bapak ni dua dua sudah dibooking kan?
Jur: Ya lah, aku pun baru perasan.
Me:tengok cincin ko?
Jur:bencilah, aku mau yang ada ukir ukir tu, tapi mak si mierul (tunang dia) mau juga ambik latest design.
Me: untunglahhh. berat ni.


Memang kosonglah design. ala macam orang cina selalu pakai tu. Jur sudah tunang masa aku exam hari tu. so, tidaklah aku dapat menghadirkan diri tolong apa yang patut. huih, baru tunang cncin harga 6++. untunglah dapat orang berada. Polis kot tunang dia. Muahaha. hantaran dalam 16K jugaklah. Untung kau dik, family dia budget dalam 20K. Relax ja muka family dia masa bapa aku minta hantaran jumlah tu.Al  maklum, tidak over dari budget kan..


Balik umah dalam 9.30pm lah. Mr.fiance bising suruh balik.

Esok tu, dalam kul 9 kami jalan lagi sekitar pekan dekat tempat aku tinggal. jalan kaki ja, sebab dekat gila kan. tujuan? cari shawl yang matching dengan baju yang dia baru beli semalam. bila try try , tengok tiada pulak shawl yang kena dengan dia. Aku? aku manalah pakai shawl ni. sekali seumur hidup tidak pernah ku coba Kah kah kah. Lantak. malas bergaya sakan.


cari punya cari, jumpalah satu. so sekarang cari heels pulak. sebab sandal flat tu tidak sesuai dengan baju baru dia. ok, jumpa kedai murah gila. busy juga dia tanya. mau beli ka tidak. aku diam ja. al maklum kewangan kurang memberangsangkan. lagipun aku malaslah, kang bilik tu jadi sempit sebab barang bertambah.

lagi pula nafsu aku ke arah barang-barang langsung mati. semuanya mengarah pada MAKANAN. kah kah kah. dia siap beli semua, siap tambah beg lagi. Kelas kau Jur.

Me: siap? jom beli aiskrim
Jur: Hish. asyik asyik makanannnnn.
Me: Muahahahahah


lepas siap semua, aku hantar dia pegi Hotel Le Meridian. Dalam kereta,

Me: aku tengok ko ni pegi intervew macam relax gila.
Jur: Ntah, malas lah. jawab ja apa yang patut.
Me: sudah baca ka semua semua yang berkaitan?
Jur: sikit-sikit.


bila sampai terus dia kata nervous la apalah. apa aku patut jawablah. Sot budak ni. tadi jawab acuh x acuh. sibuk ambik gambar. Mentang-mentang lawa. muahaha. jangan perasan.

tunggu macam tunggul lagi lah aku. dalam setengah jam dah siap. Oklah sempat juga melaparkan diri. Kerja aku tunggggu ja lah dengan dia ni. mujur dapat kakak penyabar you. Yaktuih.


Oh, sebelum jalan tu tiba tiba aku teringin gila pakai shawl. so mintalah dia tolong pakaikan, sebab mak tak pandai dik. kali ni lah first time aku pakai. aduih, sungguh terseksa. masa tunggu dia tu 24 kali tengok cermin di dinding dinding kedai. bulat macam bola dah aku dik.


ok, siap semuanya, dia kata mungkin dia tidak akan diterima. sebab kekosongan yang ada dulu sudah diisi orang. aku katalah kat dia. kalau swasta ni, macam mana pun kau berkemahiran tapi kalau tiada kekosongan memang tak dapat jugakla. pandai pandai ja aku kan?


bagi juga lah kata-kata semangat.

siap semua, bakal mama mertua dia minta dia tidur rumah dorang. Mierul bukannya ada di KK. dia posting nuuuh di Kuala Terengganu. Baik betul la pulak mama mertua dia ni.


Ok, lepas tu, aku jumpa lak Mr.Fiance. sekali pandang dia kurang perasan. bila tengok balik terus tegur.

F:Eh? Sejak bila pakai tudung Yuna ni? aku senyummm ja.
Me: Sekali sekala., padan dak? padan dak?
F: Ermmmm boleeeehlah kampung kampung.
Me: Cisss
F: Mentang mentang ada si Jur sini, ikut fesyen dialah?
Me: Biarlaaa..
F: Mesti tidak biasa kan?
Me; Sebab?
F: Ya lah sebelum ni kan pakai tudung yang ada 'spoiler'
Me; LOL. Kahahahahahhhaha..
F: Manalah dapat tiup tiup atas lagi.


Alahai Mr. Fiance ni. Yo laa. muka ku bulat, memang tidak sesuai pakai shawl.

ya tudung without spoiler katanya..memang tidak sesuai suhaila..

    
Ni dia orang paliiing busy ambik gambar dalam kereta. AKu jugak jadi mangsa.

Semua orang ingatkan yang ni handbag betul. LV lagi muahaha. tengok tengok kek.. sampai telinga da senyuman si adik, rupanya gambar hanyalah hiasan di mulut muahahah..
Dan.selamat menjadi tunangan orang. meriah gila masa dia tunang siap ada kompang ngan pelamin lagi. kalah kakak kakak dia tau. ambik pulak mak andam muehehe. kelas kau Jur.


yang ni mak bapa I..

yang ni mak bapak belah mierul.



Anyway, selamat menjadi tunangan orang adikku!

ada orang kata, semua anak Cikgu Singkun sudah dibooking. Harap harap ke jinjang pelaminlah kami berdua.. Ya lah, tinggal kami berdua saja belum naik pelamin dalam 5 orang anak bapak.. Doakan K!

Comments

  1. ui..kdai mana yg bt kek sbiji mcm btul 2?
    napa c jur 2 lain muka dia suel ms tunang dgn pkai shawl kuning?hehe.. bnyk tanya pla aku tau.

    ReplyDelete
  2. lain camana long? ntahla kedai mana.. mentua dia yg kasi beli hahaha.. mo 500 kunu kek dia ja hahaha.. maka rasa nda juga sedap dorng blg

    ReplyDelete
  3. make up ba tu long.. confirm beza.. yg tunang org kasi make up dia.. yg pki shawl tu dia sndiri2 hahaha.minta puji kan

    ReplyDelete
  4. ada ba long yg letak gmbr trus d kek.. hehehe.. c jur punya kek dia letak gmbr durng dua.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

come back 2017!

Assalamualaikum Amboi bukan main lagi bertahun x update bakhangg hahaha dah 2 pun anak, sampai macamtu sekali kan. duk taip resume untuk kaka aku, tetiba terpanggil cari blog merapu meraban aku zaman dulu dulu . alhamdulillah jumpa, syukurlah masih sihat, masih bernafas dan masih ingat password blog nih hahaha. syukur anak kedua aku is gigirl. next week genap 3 bulan daa, aku amik maternity leave 3 bulan jugak. kiranya tidakla rugi sangat seleps pembentangan bajet 2018 baru ni kan. muahahaha ada 3  kuota lagi kot. insyaAllah kalau Allah izinkan ble tambah lagi 2020. sempatlah saham 200 untuk anak ye dok haha. nama baby 2nd ni Nafeeza Sumaiyyah. tu pun bagi lepas bersalin. aku suka sangat nama Sumaiyyah tu tak tau kenapa. mak aih bestnyaa macam rindu juga membebel di sini, biarpun tahu aku sorang ja yang akan baca, muahaha. x apa at least di sini tak hilang moment moment kan. Tengok Habib Naufal masa 1st day pegi taska buat aku teruja. sekarang x peru risau d

selamat menggendong gelaran Madam ,Yus!

Assalamualaikum.. seminggu before exam hari tuh aku sempat memenuhi undangan salah sorang kawan aku di daerah Inanam. Ala rumah dia dekat ja dengan sekolah menengah aku dulu. so, kami segerombolan kawan kawan janji jumpa di sekolah tercinta tu dulu sebelum gerak sama-sama ke rumah pengantin, Pn Yustiani Yunus. kejadian tu pada 1 Jun 2013 hehe. tapi Yus sudah sah bergelar madam 31 Mei 2013. Tahniah sayangku. dia rakan sepengawas dulu, timbalan ketua pengawas you. aku pengawas taik kucing ja. sebab bila ada sportcheck, semua gengawan gengawan yang bawa benda benda haram seperti handphone etc mesti jumpa aku, suruh wat sportcheck di locker dorang. Aku kan baik. mestilah aku tolong sembunyikan. berdosa you, matiklah aku nanti kena soal. Adik-adik jangan ikut perangai kakak yang tidak senonoh ni. masa form 5 dek kerana sudah tidak tahan & takut pegang amanah, aku minta supaya tidak dilantik lagi jadi pegawas asrama mahupun sekolah. bolot semua jawatan kah kah kah. macam hebat sang

cuti panjang sebelum cuti lagi panjang

Assalamualaikum sebelum ni busy dengan entry 'busy' kan.  hehehe sempat lagi ada cuti 5 hari masa busy busy ni. maksudnya nikmat cuti tu masih ada kan. dengan adik yang baru masuk pindah ke bilik comel, rasa riuh sangat sebelum ni kan aku biasa duduk diam diam.. bila dia becakap aku terbiasa lah diam lupa jawab apa yang dia Tanya, haha agak kekok di situ ok, bukan apa, bila becakap orang bilik sebelah tu dengar bulat bulat apa yang kita cakap. so, macam malu jugaklah kan kalo cakap dengan nada yang kuat. best jugaklaah.. aktiviti masa cuti? 2 hari berturut aku pegi tengok ISTAF dengan Mr.Fiance di stadium likas. peringkat International kot. tengok perempuan pun ada main takraw Malaysia masuk final lawan dengan Thailand. yang tu untuk lelaki, pompuan cuma layak untuk rebut tangga 3 ngan 5, Malaysia vs Indonesia, first time pegi sokong siap sorak sorak lagi.. gamat gila suasana. tu belum tengok bola sepak lagi. hehe kemarin , masa untuk isi e