Skip to main content

selamat menggendong gelaran Madam ,Yus!

Assalamualaikum..

seminggu before exam hari tuh aku sempat memenuhi undangan salah sorang kawan aku di daerah Inanam. Ala rumah dia dekat ja dengan sekolah menengah aku dulu. so, kami segerombolan kawan kawan janji jumpa di sekolah tercinta tu dulu sebelum gerak sama-sama ke rumah pengantin, Pn Yustiani Yunus.

kejadian tu pada 1 Jun 2013 hehe. tapi Yus sudah sah bergelar madam 31 Mei 2013. Tahniah sayangku. dia rakan sepengawas dulu, timbalan ketua pengawas you. aku pengawas taik kucing ja. sebab bila ada sportcheck, semua gengawan gengawan yang bawa benda benda haram seperti handphone etc mesti jumpa aku, suruh wat sportcheck di locker dorang. Aku kan baik. mestilah aku tolong sembunyikan. berdosa you, matiklah aku nanti kena soal. Adik-adik jangan ikut perangai kakak yang tidak senonoh ni.

masa form 5 dek kerana sudah tidak tahan & takut pegang amanah, aku minta supaya tidak dilantik lagi jadi pegawas asrama mahupun sekolah. bolot semua jawatan kah kah kah. macam hebat sangattt.bila aku nangis nangis sebab tidak mau, Mdm Yus ni lah orang yang paling sibuk pujuk aku. Dia ni memang pakar bab bab pujuk memujuk, untung laki dia. hehehehe.

oklah balik cerita pegi jemputan kahwin dia. macam  biasa, bila pegi sendiri Mr.Fiance mesti marah. (bila lah boleh panggil dia ni suami kan) hahaha. so, dialah yang hantar memandangkan rumah dia pun area-area situ jugak lah.


Aku lah peserta rombongan yang paling lidut (lambat) . Budak budak lelaki yang tunggu ni tengok aku lain macammm ja. rupanya lebih sejam dorang ada di situ kah kah kah. pastu gerak, tiba tiba aku lupa bawa hadiah untuk Yus. Apalahhh. Gila mencari malam tuh, tiba tiba lupa plak.


Sampi sampai saja rupanya serentak dengan kehadiran pengantin lelaki.. terus kompang dipalu. sempat lagi aku membayangkan kalau aku yang atas pelamin itu. miahahaha. Sot. Cantik sangat pelamin dia. pink +biru. Ala, yang selalu orang wat sekarang tu. trend la katakan. Jom layan pic pulak.

Yus ni bangsa Bugis. Nampak x bakul tu? yang duduk di tengah tengah tu. Dalam dia semuanya duit you.salah satu adat bugis. Aku mau buat mcmtu lah nanti. Boleh?

tengok membar aku baju hitam, akhmad. dulu dia keciiiik ja, lebih rendah dari yang paling depan ni (hasyir), sekarang bapak tinggi mengalahkan orang lain.

ok, jom kenal kenal dengan kawan kawan dulu SPM 2001-2005, duduk depan dari kanan hasyir,Ieda,Patmah,Farah,Miro,Aku si gendut,. berdiri tu dari sebelah kanan, teen, kazen ten, fazey,gg,bride kita Yus, tok laki dia orang Melakeee (xtaunama),Azizul,jazey n akhmad yg tinggi.



this one was taken by Budak KArupuk Durian. sebab dia budak ni tengah bantai keropok durian. Kahkahkah. Masa ni kami nsudah mau berinut (pulang).

perasan tak, tadi masa di pelamin yang baju biru tu tiada? sebab dia tolong katik gambar. He is Aizat. Engineer suda sekarang. dulu dia study di Sydney. Dulu? dia baru pulang..

sempat lagi. baju purple macam mama mama.


Apa pun, setelah 8 tahun kami semua tidak bertemu, rasa macam baru semalam berpisah. macam x sangka ramai dah pun yang mau kahwin. Lepas ni turn siapa pun tidak tahu. tahniah juga sebab semuanya ada masa depan. batch kita memang terbaik!

Aizat- Engineer
Jazey-Also Engineer
Akhmad-Also (Shell)
Hasyir-Also(Petronas) kalau x salah
Azizul-x pasti tapi memang suda bekerja,suda punya kereta.
Fazey-kerja kat UMS
Farah-kerja kat Bank Rakyat
Ieda-Cikgu Bio kat MRSM
Miro-keja
GG-jQaf
Patmah-jQaf
Aku-jQaf(mau juga menyelit)
Ten-Pensyarah kat ATI
Pn.Yus-kerja kat Putrajaya, lupa aku tanya. tapi gov jugakla..


ni baru 3% kawan kawan yang hadir. semuanya sibuk masa tu.

Anyway, selamat pengantin baru sayangku.. moga berbahagia ke anak cucu.. bahagia hingga ke syurga. hadiah tu camana aku mau bagi? hurm

Comments

Popular posts from this blog

come back 2017!

Assalamualaikum Amboi bukan main lagi bertahun x update bakhangg hahaha dah 2 pun anak, sampai macamtu sekali kan. duk taip resume untuk kaka aku, tetiba terpanggil cari blog merapu meraban aku zaman dulu dulu . alhamdulillah jumpa, syukurlah masih sihat, masih bernafas dan masih ingat password blog nih hahaha. syukur anak kedua aku is gigirl. next week genap 3 bulan daa, aku amik maternity leave 3 bulan jugak. kiranya tidakla rugi sangat seleps pembentangan bajet 2018 baru ni kan. muahahaha ada 3  kuota lagi kot. insyaAllah kalau Allah izinkan ble tambah lagi 2020. sempatlah saham 200 untuk anak ye dok haha. nama baby 2nd ni Nafeeza Sumaiyyah. tu pun bagi lepas bersalin. aku suka sangat nama Sumaiyyah tu tak tau kenapa. mak aih bestnyaa macam rindu juga membebel di sini, biarpun tahu aku sorang ja yang akan baca, muahaha. x apa at least di sini tak hilang moment moment kan. Tengok Habib Naufal masa 1st day pegi taska buat aku teruja. sekarang x peru risau d

cuti panjang sebelum cuti lagi panjang

Assalamualaikum sebelum ni busy dengan entry 'busy' kan.  hehehe sempat lagi ada cuti 5 hari masa busy busy ni. maksudnya nikmat cuti tu masih ada kan. dengan adik yang baru masuk pindah ke bilik comel, rasa riuh sangat sebelum ni kan aku biasa duduk diam diam.. bila dia becakap aku terbiasa lah diam lupa jawab apa yang dia Tanya, haha agak kekok di situ ok, bukan apa, bila becakap orang bilik sebelah tu dengar bulat bulat apa yang kita cakap. so, macam malu jugaklah kan kalo cakap dengan nada yang kuat. best jugaklaah.. aktiviti masa cuti? 2 hari berturut aku pegi tengok ISTAF dengan Mr.Fiance di stadium likas. peringkat International kot. tengok perempuan pun ada main takraw Malaysia masuk final lawan dengan Thailand. yang tu untuk lelaki, pompuan cuma layak untuk rebut tangga 3 ngan 5, Malaysia vs Indonesia, first time pegi sokong siap sorak sorak lagi.. gamat gila suasana. tu belum tengok bola sepak lagi. hehe kemarin , masa untuk isi e