Skip to main content

rasa campur baur

Assalamualaikum,

Alhamdulillah segalanya selesai.
surat penempatan sudah ada di tangan dua hari lepas,
penantian yang sangat tidak sia sia bila dapat mengajar di sekolah lama,
selain sudah biasa dengan orang orangnya, segala urusan pun jadi mudah,
tiada rasa malu,
tapi peliknya debaran kekal ada
hahahahaha




bila tau saja nama sekolah minggu lepas, kalau tidak silap hari Rabu petang,
Jumaat tu terus ke KK cari rumah atau bilik sewa,
bila tau saja berita ni,
wajah bapa lah yang paling gembira,
apa tidaknya dari dulu mau anak gadis dia yang sorang ni ikut jejaknya.
thanks a lot tuk bapa dan mama yang banyak sangat berdoa untuk permudahkan segala urusan anak mereka yang degil ni.

macam biasa bila dapat sekolah lama, area pebret
pekan Donggongon,
walaupun Putatan lebih dekat, tapi bapa aku tidak suka lah pulak aku duk menyewa di sana.
jalan busy,
sempit,
tu yang bapa fikir,
takut bahaya tuk diri aku kan.
aku pun suka juga duduk sini,
banyak privacy selain jalan yang tidak sibuk,
tiada jamm..


cari punya cari,
alhamdulillah
dapat juga bilik yang comel kembali,
tapi yang ni murah sikitlah
280,
lepas lepas,
350.
tapi puas hati dulu tu,
ada washing mechine,
dapur pun ok,

yang ni bilik besar sikit,
penyewa pun kurang,
pakai dapur gas sendiri lagi,
memang selesa lah jugak,
untuk sementara waktulah katakan,

baru mau mula hidup,
kena mula dari bawah.

mama pun gembira juga,
tapi mama lebih gembira kalau aku dapat daerah sendiri,
boleh duduk dengan mama.

siapa tidak suka kan?
jimat pun jimat.

kalau ada apa apa problem senang..
sini?
mr.Fiance sajalah yang boleh diharap.

story pasal preparation aku masuk bilik comel yang baru,
bapa lah orang yang paling banyak berkorban,
hutang dulu ya paaa..

semua keperluan kalau boleh dipenuhi,
aku cakap awal awal hari sebelum tau tempat posting lagi,
hajatnya borrow la dulu tv lama bapa.
tapi bapa plak beria ia belikan tv baru,
yang hutangnya aku jugaaakk.. hahahahha

depositnya saja bapa tolong,
tapi mesti bayar juga lah lain hari,
hutang kedai Aneee,
kedai pakistan tempat bapa selalu ambik barang,
hehe.
so senang sikit, ccm ikut suka hati
tiada ketetapan.

lepas tu,
rice cooker,
yang dulu pinjam dari mama mertua,
agak malu la pulak mau pinjam lagi,
iron board,
heater,
macam tinggal dalam sebuah rumah la pulak.
semak otak aku.

memang lah bagus kan lengkap,
tapi menyusun barang ni yang aku naik pening,
tau taulah kalau aku sudah namakan bilik comel kan..

huh dasar tidak tau bersyukur.
hahaha
and satu lagi pasal bilik ni..
tiada tingkap ok!
mujur kipas dia ni ceiling fan
ada sejuk lah sepanjang masa.


satu lagi cerita pasal taukeh bilik ni.
adoih
kedekut gilaaa
masa bapa ngan mama antar barang ,
bapa hajatnya mau menambah kunci bilik,
so call la si uncle apek ni,
mnta kebenaran dulu,
takut takut dia minta cas lebih kaa..

bila kol dia kata dia pun kena tanya boss dia,
lastly sampai sekarang tiada jawapan.

awas u uncle, kalau ada apa apa kecurian!
hhehehehe garanglah sangat.

lepas tu, pesanan paling manang,

Uncle: itu heater titak boleh guna woo,
u masak di dapur saja,
iron pun jangan woo
bill tinggi..
1 kali iron aarrr.. 1 linggit wo..
nanti saya minta cas lebih oo untuk bill..

Me : oo saya tidak iron baju oo uncle.

bila dengar pesanan dia macam mau meletop woo jantung,
agak agaklah minta cas
sudahlah bilik bukan besar mana,
kedekuts gilaaa..
lantaklah, yang aku tau aku hari hari iron baju,
siap ada peti ais lagi dalam bilik ni,
boil air?
sori mori 

pakai heater ni chaiii...
bila bapa aku dengar,
disuruhnya aku tambah saja bayaran.
biarrr..

cian apak ngan mama aku,
penat gila angkut barang barang aku yang baaaaaanyak gila tuh.
biasalah
kalau bukan barang banyak bukan aku lah tuh.
hehe.

masa beliau balik, tiba tiba sebaaaaak gila
kena tinggal sorang sorang,
mati kutu sebab 1 sunyi, 2 bosan, 3 
cakap dengan dinding.
sudahlah broadband tidak berbayar,
jangan haraplah boleh tau dunia luar,
tv?
hari ketiga baru aku jumpa channel.
hahaha
gigih ok,
3 hari berturut turut turun cc.
sanggup malam malam jalan sorang,
aku bertolak ahad, 
bayangkan
rabu tu baru dapat surat rasmi penempatan.

kan sebelum ni aku biasa busy di rumah,
malam buat kuih,
3 pagi goreng kuih,
lepas tu ke kantin,

sampailah tengahari,
rest jap
petang start balik buat kuih untuk esoknya.

kalau sudah start mengajar nii
jangan haraplah kau boleh kuruskan badan.
hadoih risaunya,
makin duduk diam gini makin tambah selera makan.
kurang 3 jam mesti lapar
gila ka apa perut kan..


perut spesies kerbau memang camni,

Nway, kelmarin lapor diri,
sekolah masa tu ada pertandingan koir peringkat sekolah,
then tiba tiba rasa macam retissss
semua pakat salam salam.
peluk peluk ngan guru n murid.
guru besar pun gumbira,
lucu la pulak,
hari 1st datang lepas cuti 3 bulan,
budak budak  busy tanya,
aku ni memang kekal ngajar situ ka?
aku kata ya..
horey horey lah sangat kan kamu,
tunggulah minggu depan,
opss lepas minggu depan.
habislah.. 
harimau borneo kembali lagii..
minggu depan sukan lah pulak.
agak sibuk kan di penghujung tahun ni..

suka sangat.

hahahaha..
moga selamat semuanya,
mudah segala urusan..
amin..


Comments

  1. kede jg tuan rmh 2 suel..haha.
    sbrla ko dl..smntara ja ko tgl sana 2 kan:)

    ReplyDelete
  2. mmg kedeks gila long.. aku tgk dapur org alahai, cian hahaha.. rajin juga masak air.. nda sabar aku mau gaji. mau cri uma selesa sikit :) kalo begini gaya alamat.. adui, pasang astro la ni tau.. pandai hilang smua channel.. gila3..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

come back 2017!

Assalamualaikum Amboi bukan main lagi bertahun x update bakhangg hahaha dah 2 pun anak, sampai macamtu sekali kan. duk taip resume untuk kaka aku, tetiba terpanggil cari blog merapu meraban aku zaman dulu dulu . alhamdulillah jumpa, syukurlah masih sihat, masih bernafas dan masih ingat password blog nih hahaha. syukur anak kedua aku is gigirl. next week genap 3 bulan daa, aku amik maternity leave 3 bulan jugak. kiranya tidakla rugi sangat seleps pembentangan bajet 2018 baru ni kan. muahahaha ada 3  kuota lagi kot. insyaAllah kalau Allah izinkan ble tambah lagi 2020. sempatlah saham 200 untuk anak ye dok haha. nama baby 2nd ni Nafeeza Sumaiyyah. tu pun bagi lepas bersalin. aku suka sangat nama Sumaiyyah tu tak tau kenapa. mak aih bestnyaa macam rindu juga membebel di sini, biarpun tahu aku sorang ja yang akan baca, muahaha. x apa at least di sini tak hilang moment moment kan. Tengok Habib Naufal masa 1st day pegi taska buat aku teruja. sekarang x peru risau d

selamat menggendong gelaran Madam ,Yus!

Assalamualaikum.. seminggu before exam hari tuh aku sempat memenuhi undangan salah sorang kawan aku di daerah Inanam. Ala rumah dia dekat ja dengan sekolah menengah aku dulu. so, kami segerombolan kawan kawan janji jumpa di sekolah tercinta tu dulu sebelum gerak sama-sama ke rumah pengantin, Pn Yustiani Yunus. kejadian tu pada 1 Jun 2013 hehe. tapi Yus sudah sah bergelar madam 31 Mei 2013. Tahniah sayangku. dia rakan sepengawas dulu, timbalan ketua pengawas you. aku pengawas taik kucing ja. sebab bila ada sportcheck, semua gengawan gengawan yang bawa benda benda haram seperti handphone etc mesti jumpa aku, suruh wat sportcheck di locker dorang. Aku kan baik. mestilah aku tolong sembunyikan. berdosa you, matiklah aku nanti kena soal. Adik-adik jangan ikut perangai kakak yang tidak senonoh ni. masa form 5 dek kerana sudah tidak tahan & takut pegang amanah, aku minta supaya tidak dilantik lagi jadi pegawas asrama mahupun sekolah. bolot semua jawatan kah kah kah. macam hebat sang

cuti panjang sebelum cuti lagi panjang

Assalamualaikum sebelum ni busy dengan entry 'busy' kan.  hehehe sempat lagi ada cuti 5 hari masa busy busy ni. maksudnya nikmat cuti tu masih ada kan. dengan adik yang baru masuk pindah ke bilik comel, rasa riuh sangat sebelum ni kan aku biasa duduk diam diam.. bila dia becakap aku terbiasa lah diam lupa jawab apa yang dia Tanya, haha agak kekok di situ ok, bukan apa, bila becakap orang bilik sebelah tu dengar bulat bulat apa yang kita cakap. so, macam malu jugaklah kan kalo cakap dengan nada yang kuat. best jugaklaah.. aktiviti masa cuti? 2 hari berturut aku pegi tengok ISTAF dengan Mr.Fiance di stadium likas. peringkat International kot. tengok perempuan pun ada main takraw Malaysia masuk final lawan dengan Thailand. yang tu untuk lelaki, pompuan cuma layak untuk rebut tangga 3 ngan 5, Malaysia vs Indonesia, first time pegi sokong siap sorak sorak lagi.. gamat gila suasana. tu belum tengok bola sepak lagi. hehe kemarin , masa untuk isi e