Skip to main content

Scan # baby # berat badan # kesihatan

Assalamualaikum

walaupun hash tag tu tiada maknyanya dalam blog,
aku mau juga letak,
bukan apa,
sebab tajuk entry kosong dalam kepala.. :)

bulan lepas dan bulan ni saja ada ramai bakal ibu,
yang mengandung,

ada yang baby first,
ada yang menambah for the second baby,
semuanya ada,
moment paling best bila dengar ibu yang menunggu 5-6 tahun untuk mendapatkan anak,
akhirnya
Alhamdulillah,
nampaknya 2013 sangat memberi makna!


tahniah to my lovely sister Joy dan Peah,
Joy sudah tunggu 6 tahun,
Peah untuk anak yang ke tiga memandangkan anak sulong meninggal,,
kedua Syukria,
nampaknya ramailah baby di rumah. hehehe..

untuk family dan member  aku yang lain,
nurul, Bb, Kat, Nons, Cindy, Faren, Vivie,
congrates!

ari ni aku lemah tahap gaban,
dengan pening datang menyerang
tapi aku malas layan,
tekak sakit perit,
aku gagahkan juga membuat kerja kerja di kantin,
pulang dari sekolah,
hantar mak cik makcik aku pegi meeting AIM,
then Jur minta teman pegi pusat memandu JSL.
ambil jadual memandu,
mungkin senang la dia arrange masa dengan cikgu dia.
lepas urus tu,
aku terus buka akaun KWSP,
mujur sudah ada cawangan di KM,
senang saja urusannya,
ambik nombor,
terus dia panggil,
hehe
sebab tadi mana ada orang,
just bagi ic
tanpa bayaran,
terus dia print kan keahlian,
2 salinan
1 untuk simpanan
1 untuk majikan kita nanti.

maybe nanti interim minggu depan senang la kerja kan?
urus pasal elaun elaun yang sedia kita maklum sangatlah lambat macam siput,
so kita mudahkan kerja kerani,
harap harap kerani boleh buat kerja laju laju,
nantilah aku bagi patung zebra,
mana tau ada inspirasi..


cakap pasal interim,
penempatan di Sabah masih lagi tidak dikeluarkan,
sabar jak la.
lidut aka lambat,
sebab dengar dengar ada rombakan lagi.
sabar ja lah
aku ngan mr.F masing masing tidak keruan menunggu result posting.
hohoii
susah lah jauh jauh.

Sarawak paling mantap setakat ni keputusannya,
minggu lepas sudah ada.
bestnya..

lama la pulak rasa hari khamis..


oh, tadi lepas balik dari KWSP terus sambung tido sambil jaga Suria,
dia pun lena juga tadi.
kepala memang pusing,
sampai kul 3.30,
mujur Allah bagii cuti lagi.
kalau tidak melepaslah zohor.


bangun tu terus Peah ajak ke pekan lagi.
urus sijil lahir suria,
then beli barang sikit
terus scan baby dalam perut untuk double confirmation di Klinik Agape,

pengalaman laaa..
best sangat sangat

masa tu, memanglah klinik hampir tutup,
tapi biasalah Peah ni slumber ja.
rupanya bila mau scan mesti masa kita rasa macam mau terkucil
baru dia senang cari.

sementara tunggu Peah minum air,
aku ternampak timbangan di sudut klinik.
apa lagi
lama dah tidak naik atas benda tu,
so try la cek berat,
terus naik
tadaaa.. 56.5
sebelum ni 59
masa tu aku masih duduk bilik comel tu,
biasalah duduk kampung,
banyak bergerak, buat kerja,
tidur pun jangan harap cukup.
hehe

akhirnya kakak aku masuk balik dalam klinik, terus masuk bilik doktor.

doktor: mau ikut masuk?
me: mau mau
Peah: dia mau belajar awal tu
me: malu malu meow


seronok tengok,
walaupun kecccccccccccikkk ja si baby dalam perut,
bulat kecik ja dalam screen,
sebab umur baru 5minggu 4 hari kan..
harap harap dia sihat,
hehe

bila cerita pasal baby ni,
teringat masa borak borak di kantin,

mak cik aku cerita yang keluarga kami ni ramai sangat dapat baby kembar,
lebih dari 5 pasang suami isteri dalam family..

aku pun terus teringat Along yang teringin sangat baby kembar.
hehe

Amin mudahan kena dengan aku,
sebab antara adik beradik dalam 1 family mesti ada seorang yang dapat,
bestnya dapat baby  kembar..

amboi cerita pasal baby la pula malam malam ni,
kahwin belum lagi.

by the way,
tolong doakan aku dapat area KK ok untuk penempatan kali ni.


kbye

Comments

  1. semoga kita sama2 dpt ank kmbar..amin.
    nda dpt kmbar 2,dpt kmbar 4 pun jd laaaa..haha.
    tahniah tuk kta suel sbb dpt balik ke skola lama:)

    ReplyDelete
  2. hehe iya long, amin2.. jgn dulu 4, karau menjaga,, paling bagus 2 ja dulu.. lepas tu 2 lagi thun depannya hahaha.. tahniah juga :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

come back 2017!

Assalamualaikum Amboi bukan main lagi bertahun x update bakhangg hahaha dah 2 pun anak, sampai macamtu sekali kan. duk taip resume untuk kaka aku, tetiba terpanggil cari blog merapu meraban aku zaman dulu dulu . alhamdulillah jumpa, syukurlah masih sihat, masih bernafas dan masih ingat password blog nih hahaha. syukur anak kedua aku is gigirl. next week genap 3 bulan daa, aku amik maternity leave 3 bulan jugak. kiranya tidakla rugi sangat seleps pembentangan bajet 2018 baru ni kan. muahahaha ada 3  kuota lagi kot. insyaAllah kalau Allah izinkan ble tambah lagi 2020. sempatlah saham 200 untuk anak ye dok haha. nama baby 2nd ni Nafeeza Sumaiyyah. tu pun bagi lepas bersalin. aku suka sangat nama Sumaiyyah tu tak tau kenapa. mak aih bestnyaa macam rindu juga membebel di sini, biarpun tahu aku sorang ja yang akan baca, muahaha. x apa at least di sini tak hilang moment moment kan. Tengok Habib Naufal masa 1st day pegi taska buat aku teruja. sekarang x peru risau d

cuti panjang sebelum cuti lagi panjang

Assalamualaikum sebelum ni busy dengan entry 'busy' kan.  hehehe sempat lagi ada cuti 5 hari masa busy busy ni. maksudnya nikmat cuti tu masih ada kan. dengan adik yang baru masuk pindah ke bilik comel, rasa riuh sangat sebelum ni kan aku biasa duduk diam diam.. bila dia becakap aku terbiasa lah diam lupa jawab apa yang dia Tanya, haha agak kekok di situ ok, bukan apa, bila becakap orang bilik sebelah tu dengar bulat bulat apa yang kita cakap. so, macam malu jugaklah kan kalo cakap dengan nada yang kuat. best jugaklaah.. aktiviti masa cuti? 2 hari berturut aku pegi tengok ISTAF dengan Mr.Fiance di stadium likas. peringkat International kot. tengok perempuan pun ada main takraw Malaysia masuk final lawan dengan Thailand. yang tu untuk lelaki, pompuan cuma layak untuk rebut tangga 3 ngan 5, Malaysia vs Indonesia, first time pegi sokong siap sorak sorak lagi.. gamat gila suasana. tu belum tengok bola sepak lagi. hehe kemarin , masa untuk isi e

selamat menggendong gelaran Madam ,Yus!

Assalamualaikum.. seminggu before exam hari tuh aku sempat memenuhi undangan salah sorang kawan aku di daerah Inanam. Ala rumah dia dekat ja dengan sekolah menengah aku dulu. so, kami segerombolan kawan kawan janji jumpa di sekolah tercinta tu dulu sebelum gerak sama-sama ke rumah pengantin, Pn Yustiani Yunus. kejadian tu pada 1 Jun 2013 hehe. tapi Yus sudah sah bergelar madam 31 Mei 2013. Tahniah sayangku. dia rakan sepengawas dulu, timbalan ketua pengawas you. aku pengawas taik kucing ja. sebab bila ada sportcheck, semua gengawan gengawan yang bawa benda benda haram seperti handphone etc mesti jumpa aku, suruh wat sportcheck di locker dorang. Aku kan baik. mestilah aku tolong sembunyikan. berdosa you, matiklah aku nanti kena soal. Adik-adik jangan ikut perangai kakak yang tidak senonoh ni. masa form 5 dek kerana sudah tidak tahan & takut pegang amanah, aku minta supaya tidak dilantik lagi jadi pegawas asrama mahupun sekolah. bolot semua jawatan kah kah kah. macam hebat sang