Skip to main content

sabar lagi, sampai bebiru menunggu

Assalamualaikum,

minggu ni, genap 3 minggu aku bertugas di SKBH tercinta,
bila fikirkan urusan gaji,
naik biru muka
sebab sampai sekarang surat tawaran belum sampai di tangan,
minggu lepas khabarnya sudah berada di JPN.
siap, tapi still belum ada signature pengarah.
lepas tu,
mungkin rakan rakan aku yang lain hari hari make a call untuk follow up surat tu,
hingga ke minggu ini,
still,
masih belum ada signature,
sibuk bebeno la pengarah jpn sabah ni.
kesian dengan kami
sepatutnya sejak minggu pertama lagi disibukkan dengan urusan gaji,
medical check up bagai
macam kawan kawan di negeri negeri lain.
hanya tinggal negeri di bawah bayu
kesianlah jika dilabel sebagai lembab atau lambat.


jangan marah jika terima anugerah ini.
sebab hak itu,
adalah hak kamiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...
cewah.
ter EMO di sini
bukan apa ya,
berapa ribu orang Malaya dihantar ke sini.
rumah sewa,
kereta sewa,
kos sara hidup bukannya murah,
considerlah kan..


termasuk aku yang sabahan,
malah 1++ KM dari rumah pun perlu bayar itu ini.
harap duit Pama?
orang tua aku mati matian kerja di kampung.
masing masing banyak komitmen.


yang merunsingkan aku,
bulan november adalah bulan untuk audit close semua akaun,
jadi jangan haraplah dapat gaji tahun ni,
kena SABAR lagilah menunggu tahun depan.


alamatnya,
planning aku untuk cat semula rumah      *konon, macam dewasa sangatlah pulak :p*
bakal hancur.
majlis this March,
mana lagi mau cekau cuti yang panjang.
penat woi cat kalau harap cuti weekend.
kecuali lah cuti chinese year kan.
tu pun sudah proses jaga kulit    * wah ada hati*


apa yang aku perlu buat sekarang hanya sabar..
haru biru hati menunggu.


syukurlah,
dalam tension gini sempat juga aku apply astro,
ari tu kan aku ada cerita,
tv ada tapi channel macam ayam.
terus pegi apply astro di kedai letrik area tempat aku tinggal.
mati bosan lah kalau tv ada channel plak tiada kan?
Alhamdulillah,
korban duit makan woii,
register saja RM100,
isi form,
then tunggu seminggu.
aku ambil package family ja,
yang harga RM39.95 per/month.
oklah,
daripada asyik tengok skrin penuh semut semut kan?
muahahaha..


dalam ada astro tu,
semalam mr.Fiance call,
ajak tengok wayang.
dia cuti start rabu, sampai sabtu.
bosan la tu.
semalam tengok movie tajuk 'gravity'
dari awal sampai habis cerita tu di ruang angkasa,
dengan babak oksigen tidak cukup,
langgar dengan serpihan satelit,
aku pun ikut sesak nafas,
cerita yang paling memenatkan di abad ini.
rajin rajin tengoklah sendiri.
bikin tension.
hahahaha, nyesalnya tengok cerita tu.
tapi ambik sikit dari sudut positif kan,
indahnya ciptaan Allah,
nampak air laut tu melekat cantik ja di badan bumi,
Kuasa Allah,
tiada tandingan!



lepas tengok tu,
macam biasa terus pulang rumah,
shopping mall dalam kul 10 hampir semua  pintu dia tutup.
pusing punya pusing,
jumpa 1 jalan,
tapi kan, gate dia paras pinggang,
bekunci,
terus mr.Fiance panjat,
aku tecengang cengang,


Me: eh, camna ni????
Mr.Fiance : panjatlah.
Me: panjat????padahal dalam hati memang biasa pun panjat panjat ni. tapi agak malu di situ, ada couple tengah cari jalan juga camana mau lepasi gate tu. 


last last, aku panjat,
ala ala heroin lah.
lepas tu si dia ni asyiklah ketawaaaaaa..
bangga la tu dapat bakal isteri pandai panjat panjat.
aku pun tengok dia ketawa , terus ketawa jugak.
sian lah couple yang lama tecongok depan gate
sebab gf dia pakai skirt.
kalau panjat,
habislah.........



buruknya perangai,
tapi buat camana, itu jalan yang kami jumpa lepas penat pusing pusing. mihmihmih..




oh, 21 Nov ni ada konvo tuk KPLI,
memandangkan duit aku hanya cukup untuk bayar astro, bilik sewa, minyak kereta, makan minum..
so,
kita janganlah pegi..
:(

sebenarnya dalam hati teringin juga,
penat habiskan kursus,
segala gala habis terkorban,
masa,
duit,
paling penting tenaga.
tup tup konvo sengaja absent.


tu lah makanya,
jpn cepatlah sikit urus surat kami k?



sign laju laju.


k bye.



Comments

Popular posts from this blog

come back 2017!

Assalamualaikum Amboi bukan main lagi bertahun x update bakhangg hahaha dah 2 pun anak, sampai macamtu sekali kan. duk taip resume untuk kaka aku, tetiba terpanggil cari blog merapu meraban aku zaman dulu dulu . alhamdulillah jumpa, syukurlah masih sihat, masih bernafas dan masih ingat password blog nih hahaha. syukur anak kedua aku is gigirl. next week genap 3 bulan daa, aku amik maternity leave 3 bulan jugak. kiranya tidakla rugi sangat seleps pembentangan bajet 2018 baru ni kan. muahahaha ada 3  kuota lagi kot. insyaAllah kalau Allah izinkan ble tambah lagi 2020. sempatlah saham 200 untuk anak ye dok haha. nama baby 2nd ni Nafeeza Sumaiyyah. tu pun bagi lepas bersalin. aku suka sangat nama Sumaiyyah tu tak tau kenapa. mak aih bestnyaa macam rindu juga membebel di sini, biarpun tahu aku sorang ja yang akan baca, muahaha. x apa at least di sini tak hilang moment moment kan. Tengok Habib Naufal masa 1st day pegi taska buat aku teruja. sekarang x peru risau d

selamat menggendong gelaran Madam ,Yus!

Assalamualaikum.. seminggu before exam hari tuh aku sempat memenuhi undangan salah sorang kawan aku di daerah Inanam. Ala rumah dia dekat ja dengan sekolah menengah aku dulu. so, kami segerombolan kawan kawan janji jumpa di sekolah tercinta tu dulu sebelum gerak sama-sama ke rumah pengantin, Pn Yustiani Yunus. kejadian tu pada 1 Jun 2013 hehe. tapi Yus sudah sah bergelar madam 31 Mei 2013. Tahniah sayangku. dia rakan sepengawas dulu, timbalan ketua pengawas you. aku pengawas taik kucing ja. sebab bila ada sportcheck, semua gengawan gengawan yang bawa benda benda haram seperti handphone etc mesti jumpa aku, suruh wat sportcheck di locker dorang. Aku kan baik. mestilah aku tolong sembunyikan. berdosa you, matiklah aku nanti kena soal. Adik-adik jangan ikut perangai kakak yang tidak senonoh ni. masa form 5 dek kerana sudah tidak tahan & takut pegang amanah, aku minta supaya tidak dilantik lagi jadi pegawas asrama mahupun sekolah. bolot semua jawatan kah kah kah. macam hebat sang

cuti panjang sebelum cuti lagi panjang

Assalamualaikum sebelum ni busy dengan entry 'busy' kan.  hehehe sempat lagi ada cuti 5 hari masa busy busy ni. maksudnya nikmat cuti tu masih ada kan. dengan adik yang baru masuk pindah ke bilik comel, rasa riuh sangat sebelum ni kan aku biasa duduk diam diam.. bila dia becakap aku terbiasa lah diam lupa jawab apa yang dia Tanya, haha agak kekok di situ ok, bukan apa, bila becakap orang bilik sebelah tu dengar bulat bulat apa yang kita cakap. so, macam malu jugaklah kan kalo cakap dengan nada yang kuat. best jugaklaah.. aktiviti masa cuti? 2 hari berturut aku pegi tengok ISTAF dengan Mr.Fiance di stadium likas. peringkat International kot. tengok perempuan pun ada main takraw Malaysia masuk final lawan dengan Thailand. yang tu untuk lelaki, pompuan cuma layak untuk rebut tangga 3 ngan 5, Malaysia vs Indonesia, first time pegi sokong siap sorak sorak lagi.. gamat gila suasana. tu belum tengok bola sepak lagi. hehe kemarin , masa untuk isi e