Skip to main content

Last Day Kerja sebelum cuti Raya!

assalamualaikum..


hari ni hari last sekolah sebelum cuti raya.. semalam lepas balik sekolah laju laju watsapp en.suami
ajak berbuka di KK.
oleh kerana teringat maybe jalan sesak sebab manala tau kan ada yang balik kampung awal.
decide naik motor pink ku yang chomel itu.
so rempit la macam awie ngan erra zaman dulu dulu.
best, tapi satu saja aku benci.
bila dia mula menyelit nyelit aku pejamkan saja mata ni.
takut sangat kena side mirror kereta orang.

bila sampai kk, sudah 6.15 ada dalam 20 minit lagi kan waktu berbuka.
kami gelabah cari tempat, ingatkan mau makan di restoran Jawa tu.
sekali tengok ramai gilerrrrr...

terus pegi Api Api Centre, cari Restoran Malindo.
tempat lepak baru kami.
mujur masa sampai tu pekerja dia tengah open table di luar kedai.
Terus saja duduk.
Abang ambik nasi campur, yang aku ni cerewet mau makan masakan panas.
hehe
minum pula Leongfoon susu. nyamansnyaaa...

pas berbuka terus Jur call suh ambik kek lapis Sarawak tempat kawan dia. 2 malam dah mereka tu gerak dari Kuching.
menunjukkan betapa besarnya Sarawak, semalam baru sampai KK.
Destinasi sebenar ke Tawau, KK ke Tawau bukan 2, 3 jam tapi lebih kurang 8 jam.
Besarnya bumi Borneo kan. Silap silap boleh patah spring oo.
Kek lapis yang adik tempah ni Rm10 satu. Normal price bila sampai di KK dalam R25-35. so boleh murah kan....

satu bagi mertua, semuanya ada 7.

pagi tadi sampai sekolah terus duduk buat Rancangan pengajaran, masa buat tu tetiba Cikgu Junaidah datang,
dengan paper beg berisi hadiah.
terus salam, and bagi aku..
terharu tau,
aku terbengong kejap sebab dalam hati
"eh hadiah sempena apa?"
lepas tu aku baru ingat yang aku baru berkahwin.
hadiah kahwin kot.

Alhamdulillah murah betul rezeki
Guru-guru sekolah lama pun bagi hadiah. hamper besar.. semuanya Tupperware.
Jimatnya duit,
minat sangat dengan tupperware tapi sejak jadi cikgu 1sen pun duit tidak keluar beli barang ni.

Syukurlah rezeki.
bila jadi isteri orang ni kan, terus perasaan mama mama tu ada. automatik kan..

ada kakak tu bagi couple towel.. best, bleh kumpul banyak towel.. seroonok sangat

malam hari rabu tu ajak kawan ngan adik teman pegi berurut.
rasa badan ni berangin gila ohh , kebetulan kawan sekerja ni ada biras dia buat macam spa.
best juga lah dia urut , tapi teknik dia lain dari yang lain dari yang sebelum ni.

bila urut peranakan tu aduoi terjerit aku. sakit woo.
tapi demi kan ehem ehem.
usaha saja.. manatau kan lepas ni :)

seronok lepas tu ringannnnn betul badan aku ni.

laki aku bagi ja jalan dengan adik dengan member aku. sebab dia penat sangat baru balik kerja, kesian juga aku tengok. so belagak bujang la kita.

pastu tadi lepas sahur tadi mama aku kol, ajak aku pegi klinik dr. kissey, bawa sepupu cek rahim,
sebab banyak hari sudah tidak makan. harap sebelum KK jam boleh sampai dari kampung.

oh, raya ni aku beraya solo tanpa suami di sisi. masa kahwin tu punyalah banyak cuti dia ambik. sampai lupa stock untuk raya.
kan seminggu aku raya di kampung, mujur cuti sehari saja. Jumaat hingga Ahad. tapi sedihlah,
orang lain kan raya dengan suami, yang aku ni pula solo-solo. mujur family ramai. tapi tetap juga sedih. no baju sedondon, no salam salam.. no gambar gambar bedua. ish.
benci.

ok lah byee


Comments

Popular posts from this blog

come back 2017!

Assalamualaikum Amboi bukan main lagi bertahun x update bakhangg hahaha dah 2 pun anak, sampai macamtu sekali kan. duk taip resume untuk kaka aku, tetiba terpanggil cari blog merapu meraban aku zaman dulu dulu . alhamdulillah jumpa, syukurlah masih sihat, masih bernafas dan masih ingat password blog nih hahaha. syukur anak kedua aku is gigirl. next week genap 3 bulan daa, aku amik maternity leave 3 bulan jugak. kiranya tidakla rugi sangat seleps pembentangan bajet 2018 baru ni kan. muahahaha ada 3  kuota lagi kot. insyaAllah kalau Allah izinkan ble tambah lagi 2020. sempatlah saham 200 untuk anak ye dok haha. nama baby 2nd ni Nafeeza Sumaiyyah. tu pun bagi lepas bersalin. aku suka sangat nama Sumaiyyah tu tak tau kenapa. mak aih bestnyaa macam rindu juga membebel di sini, biarpun tahu aku sorang ja yang akan baca, muahaha. x apa at least di sini tak hilang moment moment kan. Tengok Habib Naufal masa 1st day pegi taska buat aku teruja. sekarang x peru risau d

selamat menggendong gelaran Madam ,Yus!

Assalamualaikum.. seminggu before exam hari tuh aku sempat memenuhi undangan salah sorang kawan aku di daerah Inanam. Ala rumah dia dekat ja dengan sekolah menengah aku dulu. so, kami segerombolan kawan kawan janji jumpa di sekolah tercinta tu dulu sebelum gerak sama-sama ke rumah pengantin, Pn Yustiani Yunus. kejadian tu pada 1 Jun 2013 hehe. tapi Yus sudah sah bergelar madam 31 Mei 2013. Tahniah sayangku. dia rakan sepengawas dulu, timbalan ketua pengawas you. aku pengawas taik kucing ja. sebab bila ada sportcheck, semua gengawan gengawan yang bawa benda benda haram seperti handphone etc mesti jumpa aku, suruh wat sportcheck di locker dorang. Aku kan baik. mestilah aku tolong sembunyikan. berdosa you, matiklah aku nanti kena soal. Adik-adik jangan ikut perangai kakak yang tidak senonoh ni. masa form 5 dek kerana sudah tidak tahan & takut pegang amanah, aku minta supaya tidak dilantik lagi jadi pegawas asrama mahupun sekolah. bolot semua jawatan kah kah kah. macam hebat sang

cuti panjang sebelum cuti lagi panjang

Assalamualaikum sebelum ni busy dengan entry 'busy' kan.  hehehe sempat lagi ada cuti 5 hari masa busy busy ni. maksudnya nikmat cuti tu masih ada kan. dengan adik yang baru masuk pindah ke bilik comel, rasa riuh sangat sebelum ni kan aku biasa duduk diam diam.. bila dia becakap aku terbiasa lah diam lupa jawab apa yang dia Tanya, haha agak kekok di situ ok, bukan apa, bila becakap orang bilik sebelah tu dengar bulat bulat apa yang kita cakap. so, macam malu jugaklah kan kalo cakap dengan nada yang kuat. best jugaklaah.. aktiviti masa cuti? 2 hari berturut aku pegi tengok ISTAF dengan Mr.Fiance di stadium likas. peringkat International kot. tengok perempuan pun ada main takraw Malaysia masuk final lawan dengan Thailand. yang tu untuk lelaki, pompuan cuma layak untuk rebut tangga 3 ngan 5, Malaysia vs Indonesia, first time pegi sokong siap sorak sorak lagi.. gamat gila suasana. tu belum tengok bola sepak lagi. hehe kemarin , masa untuk isi e