Skip to main content

Eh morningsickness lagi?!

Assalamualaikum..

hehe biasalah bakal ibu ni, kalau bukan pasal kandungan,
mesti ada saja berkaitan dengan baby kan entry tu.
alhamdulillah 14w alreday.
moga sihat semuanya,
sebab mama baby ni makan benda tidak menentu..
benda wajib adalah buah mangga yang hampir masak.
tiap hari mesti ambil,
seperti mengambil vitamin wajib pula.

maggi?
asam laksa.. risau aku, kadang 2 kali seminggu, kadang makan 3 kali seminggu.
alhamdulillah setakat ni susu masih ambil hari hari.
tu pun cuma nespray aku mampu telan.
anmum tu biar si suami yang habiskan kah kah kah..

aku semakin hari semakin hairan lah.
kenapa kan, aku ni, masuk 14w masih lagi ada morning sickness..
bukanlah hairan sangat sebab ada ja ibu yang morning sickness sampai baby lahir,
cuma kau tidak la pula mengharap aku tergolong dalam kalangan yang itu.
seksa sangat.

syukur juga bukan macam awal awal dulu,
tapi pening dia jangan cakaplah..
rasa mual tu aku benci.
harapan mama baby ni agar..
rasa mual tu cepatlah berlalu..
cepattttt....

daging ayam aku masih lagi kurengs.
terutama tengok yang masih mentah.
ya, sejak aku mengandung ni juga rumah kami langsung tiada daging ayam,
asyik asyik ikan, ikan masin, udang.
apa boleh buat itu saja yang mampu ku telan.

esok cuti kan?
confirmla aku ni.
melekat di bantal.

kemarin dengan kemarin dulu peningku   langsung tidak mau hilang,
penangan baring yang terlalu lama.
haha tengok,
ayat aku pun pening kan.
kenapalah cuti tu sehari saja.
bestnya kalau macam sekolah kakak aku,
seminggu yau.

minggu depan 3rd atenantal..
lepas tu 3 Nov kena jumpa doktor pula..
kena telan kurma dengan kismis banyak banyak supaaya hcg aku ok la mungkin kan.
oh yeah no reason untuk malas pegi klinik minggu depan sebab husband ada menemani.
kesiannya i.
nasib cuti dia bertukar ke hari selasa..

sementara tunggu result darah dan urine ada juga kawan cerita cerita hihi.
 erm.. kerja sekolah macam biasa.
banyak.
tapi satu pun belum bergerak.
tabah sajalah nanti kalau kerja belambak menghempap kepala sekaligus.
hadiah sebelum cuti.
oh tidak sabarnya mau bercutiii..

Comments

Popular posts from this blog

come back 2017!

Assalamualaikum Amboi bukan main lagi bertahun x update bakhangg hahaha dah 2 pun anak, sampai macamtu sekali kan. duk taip resume untuk kaka aku, tetiba terpanggil cari blog merapu meraban aku zaman dulu dulu . alhamdulillah jumpa, syukurlah masih sihat, masih bernafas dan masih ingat password blog nih hahaha. syukur anak kedua aku is gigirl. next week genap 3 bulan daa, aku amik maternity leave 3 bulan jugak. kiranya tidakla rugi sangat seleps pembentangan bajet 2018 baru ni kan. muahahaha ada 3  kuota lagi kot. insyaAllah kalau Allah izinkan ble tambah lagi 2020. sempatlah saham 200 untuk anak ye dok haha. nama baby 2nd ni Nafeeza Sumaiyyah. tu pun bagi lepas bersalin. aku suka sangat nama Sumaiyyah tu tak tau kenapa. mak aih bestnyaa macam rindu juga membebel di sini, biarpun tahu aku sorang ja yang akan baca, muahaha. x apa at least di sini tak hilang moment moment kan. Tengok Habib Naufal masa 1st day pegi taska buat aku teruja. sekarang x peru risau d

cuti panjang sebelum cuti lagi panjang

Assalamualaikum sebelum ni busy dengan entry 'busy' kan.  hehehe sempat lagi ada cuti 5 hari masa busy busy ni. maksudnya nikmat cuti tu masih ada kan. dengan adik yang baru masuk pindah ke bilik comel, rasa riuh sangat sebelum ni kan aku biasa duduk diam diam.. bila dia becakap aku terbiasa lah diam lupa jawab apa yang dia Tanya, haha agak kekok di situ ok, bukan apa, bila becakap orang bilik sebelah tu dengar bulat bulat apa yang kita cakap. so, macam malu jugaklah kan kalo cakap dengan nada yang kuat. best jugaklaah.. aktiviti masa cuti? 2 hari berturut aku pegi tengok ISTAF dengan Mr.Fiance di stadium likas. peringkat International kot. tengok perempuan pun ada main takraw Malaysia masuk final lawan dengan Thailand. yang tu untuk lelaki, pompuan cuma layak untuk rebut tangga 3 ngan 5, Malaysia vs Indonesia, first time pegi sokong siap sorak sorak lagi.. gamat gila suasana. tu belum tengok bola sepak lagi. hehe kemarin , masa untuk isi e

selamat menggendong gelaran Madam ,Yus!

Assalamualaikum.. seminggu before exam hari tuh aku sempat memenuhi undangan salah sorang kawan aku di daerah Inanam. Ala rumah dia dekat ja dengan sekolah menengah aku dulu. so, kami segerombolan kawan kawan janji jumpa di sekolah tercinta tu dulu sebelum gerak sama-sama ke rumah pengantin, Pn Yustiani Yunus. kejadian tu pada 1 Jun 2013 hehe. tapi Yus sudah sah bergelar madam 31 Mei 2013. Tahniah sayangku. dia rakan sepengawas dulu, timbalan ketua pengawas you. aku pengawas taik kucing ja. sebab bila ada sportcheck, semua gengawan gengawan yang bawa benda benda haram seperti handphone etc mesti jumpa aku, suruh wat sportcheck di locker dorang. Aku kan baik. mestilah aku tolong sembunyikan. berdosa you, matiklah aku nanti kena soal. Adik-adik jangan ikut perangai kakak yang tidak senonoh ni. masa form 5 dek kerana sudah tidak tahan & takut pegang amanah, aku minta supaya tidak dilantik lagi jadi pegawas asrama mahupun sekolah. bolot semua jawatan kah kah kah. macam hebat sang