Skip to main content

Berprogram vs Bereunion

Assalamualaikum..

Alhamdulillah program khas untuk guru guru baharu telah selesai dihabiskan dengan semangat waja.

hehe semangatlah sangat.
3 hari duduk Hotel Ming Garden macam macam ilmu yang aku dapat,
InsyaALLAH akan dipraktikkan dan akan jadi amalan,
moga moga menjadi seorang murabbi, muaddib dan muallim yang cemerlang dan mampu melahirkan insan cemerlang dunia akhirat dalam pendidikan, akhlak dan nilai kemanusiaan.
wow amacam ada perubahan ka ayat ?
hahaha..

Start check in tu, sampailah habis program mata ni langsung tidak dijamah cahaya mentari,
Akibatnya, keluar saja dari bangunan hotel tu terus macam jakun jakun.
macam baru keluar dari gua. Siap program mesti landing terus atas tilam,
tu pun selepas perut kenyang.

Duduk berjam jam ni, tau taulah rasa dia camana kan...
keluar masuk tandas, jangan hairan.

Part paling best bila program macamni..
jumpa kawan kawan lama..
dan paaaling istimewa jumpa my bff Alonggggggg.. heheehe.
Setelah masing masing sibuk membawa haluan,
akhirnya jumpa di sini..
bukan berdua malah berempat..
hehe
aku dengan Along dan 2 mahkluk tersayang di dalam kandungan masing masing.
kalau ada Saly, maka perjumpaan ber6 la kami.
Terlerai lagi kerinduan..

Lagi satu, program ni sebenarnya aku rasa lebih pada reunion..
hahaha..
bukan apa,
jumpa balik rakan se IPG dan se Universiti dolu dolu.
Indahnya pemandangan kan bila saling bertegur sapa, terus terimbau memori suka duka.
kenapa la ayat aku dari tadi ni jiwang bekarat.

Kelmarin habis program terus balik rumah,
tengok rumah alamak..
faham fahamla kan.. Mr husband sibuk kerja
kesian pula kalau kena kemas rumah lagi.
tidak mengapa, dimaafkan :p
lalu aku pun buatlah kerja suri selepas suami keluar kerja..

malam tu ada annual dinner sekali dengan majlis perpisahan di Hotel Tabung Haji.
dalam hati, makan hotel lagi?
bukanlah tidak bersyukur dengan makanan yang enak enak selama 3 hari 2 malam.
tapi tekak kala tu terasa mau makan maggi saja. hahaha.. jadi semalam aku makan ala kadar setakat mengisi perut yang kosong..

Cikgu Yahya, cikgu yang diraikan semalam ..
ucapan beliau begitu emosi.
sedih jangan cakap,
walau tidak sampai 6 bulan kenal dengan beliau, aku tetap terasa kehilangan seorang rakan yang tegas, pelawak dan rajin.
sebenarnya semalam, dia ditahan di wad untuk menjalani pembedahan tapi sempat di'culik' oleh Cikgu Razmal. Gelang yang selalu dipakai oleh pesakit tu masih ada di tangan.
bukan guru wanita saja mengalirkan air mata malah guru lelaki pun sama.
so, majlis semalam kami banyak menangis.
sampai kepala aku sakit sangat. terasa sampai hari ni. effectnya ayat aku tunggang langgang di entry ini bersama kejiwangan hehe.
21 tahun berkhidmat di sekolah.
yang aku, baru masuk 2 tahun setengah di sekolah dulu.
masa ucapan perpisahan tu teresak juga keluar hingus lagi. inikan pula 21 tahun..
ucapan guru besar pun agak sebak kedengaran, terdengar getaran itu..
Apa pun semoga pembedahan cikgu Yahya berjaya dan moga menjadi insan yang sihat semula..
jom doakan ramai ramai...


Esok hari terakhir persekolahan dan cuti panjang akan bermula.
so mood murid murid ni semuanya hepi termasuk cikgu cikgi dia.
Selamat bercuti semua anak muridku.
Semoga percutian kali ini diisi dengan perkara berfaedah!

with Along 





Comments

Popular posts from this blog

come back 2017!

Assalamualaikum Amboi bukan main lagi bertahun x update bakhangg hahaha dah 2 pun anak, sampai macamtu sekali kan. duk taip resume untuk kaka aku, tetiba terpanggil cari blog merapu meraban aku zaman dulu dulu . alhamdulillah jumpa, syukurlah masih sihat, masih bernafas dan masih ingat password blog nih hahaha. syukur anak kedua aku is gigirl. next week genap 3 bulan daa, aku amik maternity leave 3 bulan jugak. kiranya tidakla rugi sangat seleps pembentangan bajet 2018 baru ni kan. muahahaha ada 3  kuota lagi kot. insyaAllah kalau Allah izinkan ble tambah lagi 2020. sempatlah saham 200 untuk anak ye dok haha. nama baby 2nd ni Nafeeza Sumaiyyah. tu pun bagi lepas bersalin. aku suka sangat nama Sumaiyyah tu tak tau kenapa. mak aih bestnyaa macam rindu juga membebel di sini, biarpun tahu aku sorang ja yang akan baca, muahaha. x apa at least di sini tak hilang moment moment kan. Tengok Habib Naufal masa 1st day pegi taska buat aku teruja. sekarang x peru risau d

selamat menggendong gelaran Madam ,Yus!

Assalamualaikum.. seminggu before exam hari tuh aku sempat memenuhi undangan salah sorang kawan aku di daerah Inanam. Ala rumah dia dekat ja dengan sekolah menengah aku dulu. so, kami segerombolan kawan kawan janji jumpa di sekolah tercinta tu dulu sebelum gerak sama-sama ke rumah pengantin, Pn Yustiani Yunus. kejadian tu pada 1 Jun 2013 hehe. tapi Yus sudah sah bergelar madam 31 Mei 2013. Tahniah sayangku. dia rakan sepengawas dulu, timbalan ketua pengawas you. aku pengawas taik kucing ja. sebab bila ada sportcheck, semua gengawan gengawan yang bawa benda benda haram seperti handphone etc mesti jumpa aku, suruh wat sportcheck di locker dorang. Aku kan baik. mestilah aku tolong sembunyikan. berdosa you, matiklah aku nanti kena soal. Adik-adik jangan ikut perangai kakak yang tidak senonoh ni. masa form 5 dek kerana sudah tidak tahan & takut pegang amanah, aku minta supaya tidak dilantik lagi jadi pegawas asrama mahupun sekolah. bolot semua jawatan kah kah kah. macam hebat sang

cuti panjang sebelum cuti lagi panjang

Assalamualaikum sebelum ni busy dengan entry 'busy' kan.  hehehe sempat lagi ada cuti 5 hari masa busy busy ni. maksudnya nikmat cuti tu masih ada kan. dengan adik yang baru masuk pindah ke bilik comel, rasa riuh sangat sebelum ni kan aku biasa duduk diam diam.. bila dia becakap aku terbiasa lah diam lupa jawab apa yang dia Tanya, haha agak kekok di situ ok, bukan apa, bila becakap orang bilik sebelah tu dengar bulat bulat apa yang kita cakap. so, macam malu jugaklah kan kalo cakap dengan nada yang kuat. best jugaklaah.. aktiviti masa cuti? 2 hari berturut aku pegi tengok ISTAF dengan Mr.Fiance di stadium likas. peringkat International kot. tengok perempuan pun ada main takraw Malaysia masuk final lawan dengan Thailand. yang tu untuk lelaki, pompuan cuma layak untuk rebut tangga 3 ngan 5, Malaysia vs Indonesia, first time pegi sokong siap sorak sorak lagi.. gamat gila suasana. tu belum tengok bola sepak lagi. hehe kemarin , masa untuk isi e