Skip to main content

Craving craving

Assalamualaikum..

Sebelum start cerita pasal mengidam ni teringin sekali ucapkan syabas dan tahniah buat my bff along yang telah selamat melahirkan seorang puteri jam 3.19am pagi tadi.. mesti omey macam mama dia..best best!!!

Welcome to this world baby.. tunggu gengmu yaaa hehehe..

Tadi masa melantak keropok lekor tetiba teringat pula macam macam makanan yang aku kerap ambil sepanjang tempoh kehamilan. Rasanya selebihnya bukan mengidam pun, nafsu saja semata mata.

1st trimester aku kerap sangat makan buah manggis, memang pantang tengok bemda berkulit pepel tu. Kalau boleh langsung tidak mau share dengan orang lain, kedekut.

Lepas tu aku perasan aku selalu sangat makan maggi asam laksa, kadang sampai 3-4 kali seminggu. What a bad mama.. :( apa boleh buat, itu sajala yang boleh diterima masa tu, susu jauh sekali. Nasi boleh tapi jangan berlaukkan ayam. Lauk pula mesti lauk udang atau ikan saja..
Nampak sangat tengah bawa baby boy dalam tu 😂😂

Lepas tu hari hari beli mangga muda, cicah garam dengan ajinomoto lebih sama lada. Odappp..

Bila masuk saja 2nd trimester, mula da boleh terima lauk pauk berasaskan ayam ayaman. Hehe tu pun sebab aku terpaksa masak ayam masak kicap untuk husband masa balik kampung. Masa tu genap 4 bulan. Lepas tu memang lauk aku ayam masak kicapppp ja la memanjang. Siap google sana sini tengok resepi ayam paling lazat di dunia. Tapi langsung juga tiada perubahan. Macam tuuuu ja la masakan aku hahaha kebanyakan over masin.

Sampailah kenduri adik ipar kawen, biras masak ayam kicap. Ya Allah, kalau tidak difikirkan malu, mau 4 kali bertambah nasik..kenaaaa sangat dengan selera aku. Seminggu ulang alik pegi uma mertua dan menjamu selera di sana tiap hari, 4 kilo berat aku naik. Amboi amboi.. sedap sangatlah tu 😛

Masuk 6 bulan aku mula mengidam makanan berasaskan mee pulak. Terutamanya kuew teow. Lagi lagi char kuew teow.

Asal petang saja gagau mencari kuew teow. Husband pun pelik haha.

Lepas tu,di ambang 7bulan tiap jumaat mestiii pekena ayam penyet. Lepas balik sekolah mesti makan ayam penyet.

The latest.... Jeng jeng jeng.. nasi panas dengan telur mata kerbau. Walaupun sup ayam atau apa sja lauk ada di depan mata, aku akan goreng juga telur makan dengan kicap manis dengan sos cili.  Dan sekarang aku perasan, aku suka makan benda benda manis. Risau juga takut gula tinggi dalam badan.

Ohhh kalau bab kuih.. pisang gorenglah yang utama. Aku boleh habiskan rm2 tu.. pernah suruh hubby beli, tengok tengok dia sempat makan 2 biji saja. Yang selebihnya bini dia yang habiskan wawawaaaaa.....

Kalau biskut,mesti biskut pingpong tu. Sodapppp... Huhuhu..

Gtulah critanya craving craving for my 1st pregnancy haha..

Comments

Popular posts from this blog

come back 2017!

Assalamualaikum Amboi bukan main lagi bertahun x update bakhangg hahaha dah 2 pun anak, sampai macamtu sekali kan. duk taip resume untuk kaka aku, tetiba terpanggil cari blog merapu meraban aku zaman dulu dulu . alhamdulillah jumpa, syukurlah masih sihat, masih bernafas dan masih ingat password blog nih hahaha. syukur anak kedua aku is gigirl. next week genap 3 bulan daa, aku amik maternity leave 3 bulan jugak. kiranya tidakla rugi sangat seleps pembentangan bajet 2018 baru ni kan. muahahaha ada 3  kuota lagi kot. insyaAllah kalau Allah izinkan ble tambah lagi 2020. sempatlah saham 200 untuk anak ye dok haha. nama baby 2nd ni Nafeeza Sumaiyyah. tu pun bagi lepas bersalin. aku suka sangat nama Sumaiyyah tu tak tau kenapa. mak aih bestnyaa macam rindu juga membebel di sini, biarpun tahu aku sorang ja yang akan baca, muahaha. x apa at least di sini tak hilang moment moment kan. Tengok Habib Naufal masa 1st day pegi taska buat aku teruja. sekarang x peru risau d

selamat menggendong gelaran Madam ,Yus!

Assalamualaikum.. seminggu before exam hari tuh aku sempat memenuhi undangan salah sorang kawan aku di daerah Inanam. Ala rumah dia dekat ja dengan sekolah menengah aku dulu. so, kami segerombolan kawan kawan janji jumpa di sekolah tercinta tu dulu sebelum gerak sama-sama ke rumah pengantin, Pn Yustiani Yunus. kejadian tu pada 1 Jun 2013 hehe. tapi Yus sudah sah bergelar madam 31 Mei 2013. Tahniah sayangku. dia rakan sepengawas dulu, timbalan ketua pengawas you. aku pengawas taik kucing ja. sebab bila ada sportcheck, semua gengawan gengawan yang bawa benda benda haram seperti handphone etc mesti jumpa aku, suruh wat sportcheck di locker dorang. Aku kan baik. mestilah aku tolong sembunyikan. berdosa you, matiklah aku nanti kena soal. Adik-adik jangan ikut perangai kakak yang tidak senonoh ni. masa form 5 dek kerana sudah tidak tahan & takut pegang amanah, aku minta supaya tidak dilantik lagi jadi pegawas asrama mahupun sekolah. bolot semua jawatan kah kah kah. macam hebat sang

cuti panjang sebelum cuti lagi panjang

Assalamualaikum sebelum ni busy dengan entry 'busy' kan.  hehehe sempat lagi ada cuti 5 hari masa busy busy ni. maksudnya nikmat cuti tu masih ada kan. dengan adik yang baru masuk pindah ke bilik comel, rasa riuh sangat sebelum ni kan aku biasa duduk diam diam.. bila dia becakap aku terbiasa lah diam lupa jawab apa yang dia Tanya, haha agak kekok di situ ok, bukan apa, bila becakap orang bilik sebelah tu dengar bulat bulat apa yang kita cakap. so, macam malu jugaklah kan kalo cakap dengan nada yang kuat. best jugaklaah.. aktiviti masa cuti? 2 hari berturut aku pegi tengok ISTAF dengan Mr.Fiance di stadium likas. peringkat International kot. tengok perempuan pun ada main takraw Malaysia masuk final lawan dengan Thailand. yang tu untuk lelaki, pompuan cuma layak untuk rebut tangga 3 ngan 5, Malaysia vs Indonesia, first time pegi sokong siap sorak sorak lagi.. gamat gila suasana. tu belum tengok bola sepak lagi. hehe kemarin , masa untuk isi e