Skip to main content

penantian..

assalamualaikum...


hehe now baby sudah masuk 37week4dy..
debaran makin terasa tapi dalam masa yang sama macam biasa
excited+ ngilu pula bila teringat due semakin hampir

insyaAllah semua kelengkapan baby dan mama sudah lengkap,
tinggal lagi mental dan fizikal hehehe.

sepanjang kemalasan mengupdate ni, makin hari aku makin suka bejalan sana sini.
orang kata baik untuk kandungan supaya mudah bersalin
apa pun, kena percaya hanya Allah sebaik baik perancang :)

jom layan gambar sajalah.

ni jalan jalan masa CNY bulan feb hari tu

bas persiaran terbakar masa kami otw ke kundasang cuti mac lepas.. dasyat juga, nasib baik semua penumpang selamat huhu.

ni la Ladang Teh Sabah, sebelah dia Kg Luanti tempat ikan ikan yang jinak sangat tu.. sebenarnya hajat hati mau ke sungai tu saja tapi alang alang sudah sebelah. Tapi agak kecewa juga sebab masa ni kan musim panas, So, teh tidak subur macam di Cameron haha..banyak pokok mati. 



kesian.. Baru sampai di sini. Orang lain lamaaa da pegi sini. Baru ada kesempatan, ni pun sempena sambut besday husband. Hehe. Best sangat kalau ada ikan macam ni di rumah. Geliiiiii sangat sangat. pelik bin ajaib sebab ikan tu datang dengan sendri ke kaki kita. mujur aku ble kawal emosi,kalau tidak mesti melompat lompat. masa ni baby dah masuk 36week haha gigih..

lepas dari Ranau, petang tu terus cari homestay. Boleh lah dalam Rm170 satu malam. sejukkkk.. honeymoon dengan baby dalam perut pula kali ni kitaaa... :)

Suasana dalam bilik homestay, bilik sebelah adik yang duduk. Jadi kami guna dua2 katil.. haha cmna tu?

esoknya kami singgah lagi ke Dairy Farm untuk kali yang ke ntah, sampai bosan aku pegi sini hahaha.. 

lepas balik dari Kundasang,esoknya mama melawat aku di KK tdo 3 malam. bestnyaa.. Cuti semingguku tidak sia sia la kan.. bawa mama pegi sana sini mana yang larat haha..

minggu depannya weekend tu angan angan mencari sofa sebab di rumah masih duduk atas tilam aka lantai. kononnya supaya senang menyusukan baby sambil tengok tv. tapi tengok harga... hahahahaha lain kali sajalaaaaa...tapi serius sedapnya duduk di sofa ni.. 

ni buang tabiat sebab tidak tau suda mana mau pegi.. so, kami beli jeruk jeruk,kacang rebus dengan jagung rebus terus lepak tepi pantai Tg Aru, padahal masa ni tengahariii.. haha gila pegi pantai tengahari, tapi serius bestttt



Alhamdulillah, set untuk berpantang aku ambik Shaklee.. untuk jamu jamuan aku pilih set Anugerah..
tadaaa ni lah set anugerah tu, decide pilih yg ni sebab ada bacaan ayat suci Al Quran.. harga dlm RM190 dapat murah sikit ja.. hehe

yummy yummy, ayam penyet Warung Bandung dekat OUM. Specialnya sebab nasi tu dipanggang

Peneman kala suka dan duka..


Yang ni lah kuih paling susah aku cari, nasib baiklah kawan sudi buatkan. terliur sangat sangat.

aktiviti makan makan lagi supaya mama dan baby bertambah KG..

Lepaking dengan adik bongsu




Entahlah berapa banyak makanan yang aku sumbat dalam perut chomel ni.. semuanya manis dan berlemak belaka :(


Oklah, besok cuti kan.. sempena Good Friday, masih berfikir mau pegi mana hahaha... kita mesti dengar cakap  orang tua, banyakkan berJALAN......

Doakanlah aku mudah melahirkan baby kesayangan ini ya, Hehe ada lebih kurang 2 minggu lagi menunggu due. :)
moga semuanya berjalan lancar amin..

Comments

  1. Smoga slmt n dprmudhkn smuanya suel..nnt klu suda admit ward bgtau ar..:-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

come back 2017!

Assalamualaikum Amboi bukan main lagi bertahun x update bakhangg hahaha dah 2 pun anak, sampai macamtu sekali kan. duk taip resume untuk kaka aku, tetiba terpanggil cari blog merapu meraban aku zaman dulu dulu . alhamdulillah jumpa, syukurlah masih sihat, masih bernafas dan masih ingat password blog nih hahaha. syukur anak kedua aku is gigirl. next week genap 3 bulan daa, aku amik maternity leave 3 bulan jugak. kiranya tidakla rugi sangat seleps pembentangan bajet 2018 baru ni kan. muahahaha ada 3  kuota lagi kot. insyaAllah kalau Allah izinkan ble tambah lagi 2020. sempatlah saham 200 untuk anak ye dok haha. nama baby 2nd ni Nafeeza Sumaiyyah. tu pun bagi lepas bersalin. aku suka sangat nama Sumaiyyah tu tak tau kenapa. mak aih bestnyaa macam rindu juga membebel di sini, biarpun tahu aku sorang ja yang akan baca, muahaha. x apa at least di sini tak hilang moment moment kan. Tengok Habib Naufal masa 1st day pegi taska buat aku teruja. sekarang x peru risau d

selamat menggendong gelaran Madam ,Yus!

Assalamualaikum.. seminggu before exam hari tuh aku sempat memenuhi undangan salah sorang kawan aku di daerah Inanam. Ala rumah dia dekat ja dengan sekolah menengah aku dulu. so, kami segerombolan kawan kawan janji jumpa di sekolah tercinta tu dulu sebelum gerak sama-sama ke rumah pengantin, Pn Yustiani Yunus. kejadian tu pada 1 Jun 2013 hehe. tapi Yus sudah sah bergelar madam 31 Mei 2013. Tahniah sayangku. dia rakan sepengawas dulu, timbalan ketua pengawas you. aku pengawas taik kucing ja. sebab bila ada sportcheck, semua gengawan gengawan yang bawa benda benda haram seperti handphone etc mesti jumpa aku, suruh wat sportcheck di locker dorang. Aku kan baik. mestilah aku tolong sembunyikan. berdosa you, matiklah aku nanti kena soal. Adik-adik jangan ikut perangai kakak yang tidak senonoh ni. masa form 5 dek kerana sudah tidak tahan & takut pegang amanah, aku minta supaya tidak dilantik lagi jadi pegawas asrama mahupun sekolah. bolot semua jawatan kah kah kah. macam hebat sang

cuti panjang sebelum cuti lagi panjang

Assalamualaikum sebelum ni busy dengan entry 'busy' kan.  hehehe sempat lagi ada cuti 5 hari masa busy busy ni. maksudnya nikmat cuti tu masih ada kan. dengan adik yang baru masuk pindah ke bilik comel, rasa riuh sangat sebelum ni kan aku biasa duduk diam diam.. bila dia becakap aku terbiasa lah diam lupa jawab apa yang dia Tanya, haha agak kekok di situ ok, bukan apa, bila becakap orang bilik sebelah tu dengar bulat bulat apa yang kita cakap. so, macam malu jugaklah kan kalo cakap dengan nada yang kuat. best jugaklaah.. aktiviti masa cuti? 2 hari berturut aku pegi tengok ISTAF dengan Mr.Fiance di stadium likas. peringkat International kot. tengok perempuan pun ada main takraw Malaysia masuk final lawan dengan Thailand. yang tu untuk lelaki, pompuan cuma layak untuk rebut tangga 3 ngan 5, Malaysia vs Indonesia, first time pegi sokong siap sorak sorak lagi.. gamat gila suasana. tu belum tengok bola sepak lagi. hehe kemarin , masa untuk isi e