Skip to main content

Habib 6mo

Assalamualaikum..


Tolak minggu ni tinggal 2 minggu mama Habib perlu ke sekolah..
dan Habib x perlu dah pegi umah pengasuh pagi pagi buta..
boleh tidur bawah ketiak mama sampai tengahari ya nok.


seminggu lepas Habib sudah mula makan..
Sebelum tu 2,3 hari sebelumnya aku bagi puri saja.
Sekali tu saja aku rajin steam konon-kononlah..
punya gigih selongkar stor cari steamer.
sebab tetiba teringat ada member hadiahkan steamer comel masa kawen dulu.
tq la.. hihi sangat sangat berguna..
lebih setahun da kawen baru terhegeh hegeh guna benda tu.
haha

kesian..

lepas tu aku malas sangat sebab rasa macam lecehh ja buat benda tu.
habib pun macam xpuas ja makan.
cair kan.. namapun baru permulaan..intro dunia makanan.
kang tekejut perut anak mama bagi sebijik terus.
aku bagi buah pear dulu.

lepas tu gigih la beli food feeder yang macam puting tiruan tu.
yang tu aku potong kecik buah epal trus sumbat dalam tu n bagi Habib..
ternyonyot la si Habib. Senang kerja mama yang pemalas hehehe.

Sama jugak kan.. dia cuma hisap puri saja..
macam macam ada dijual sekarang ni aksesori baby.
Mama juga yang baju da x pernah beli baru.
Abah habib lagi lahh hahaha...

Biarlah, dahulukan anak kita la dulu kan..

sampai lah minggu lepas aku n husband sibuk cari beras yang bagus untuk Habib mulakan dunia bubur dia.
terjumpala beras perang.
gigih la baca ingredients dia.
sekali terfokus "beras ini lebih baik dari beras putih" apalagi.
teruslah aku usung ke kaunter..
2kg dalam RM12.80 juga kot.

sudah beli tu macam x sabarla pulak aku mau  masak.
tapi esoknya juga la baru aku masak sebab masa tu da malam daaa...
mood masak bubur lom ada.

syukur Habib terima bubur yang ditapis
tapi 3,4 suap sajala..
Normal la tu.
perut baru menerima.


Isnin baru ni 1st time hantar bubur pada pengasuh.
aku rela masak sendiri dari suh dia masak
lagipun aku faham, ada baaaanyak lagi kerja yang dia perlu buat.
mana menjaga anak bongsu dia lagi..kan
lagipun air tangan mama sedap apa..huahuahua

masa ambil tu, aku tanyala..
banyak x Habib makan?
dia kata banyaaaakkk..
akak campur gila sikit.

dalam hati, hah???? gula.. :(
hmm okla nasib letak sikit,
sepanjang dalam perjalanan balik ke rumah aku berfikir.
kandungan susu fm pun banyak gula.. rugi ni bagi bf
terus aku wasap kakak tu jangan lagi letak gula lain kali..
but memangla kan sebelum wasap tu..
aduh befikir ni.. camanala aku mau tegur kaka ni.. kang terasa plak..

so, beranikan diri sajalah demi kesihatan Habib..
lepas send saja terusss lega. Hehe.Hopefully beliau x tambah apa apa perisa lagi sampai habib masuk 8 bulan.

now Habib da 6 bulan 2 minggu.
da terror guling sana guling sini.
Ahad baru ni first time pandai 4 kaki.

Khamis lepas agak tragik juga sebab Habib jatuh dari katil.
ternangis mama ni tau.
sebab aku dari luar bilik boleh dengar kepala dia terhempas...
sakit sangat hati mama
sampai di sekolah badan masih lagi ketar2.
abah abib apa lagi.. marahlah dia..
aku siap siap mandi sebenarnya,. da letak tilam sebelah dia.
rupanya dia mengengsot sampai jatuh katil bahagian kaki. adoila anak.
syukur x apa apa

hairan juga,aku punyalah cari benjol benjol dia.
x jumpa jumpa
even kesan merah pun tiada.
syukurla, orang tua2 kata ada malaikat sambut.


hehe.
moga Habib membesar dengan sihat. 6mo, berat da 8.3kg. lepas ni bulan Januari depan pla baru ada appointment, syukur cucuk 6mo Habib x demam. jangan demam ya nak, mama takut :(


okla

da daaa..



Comments

Popular posts from this blog

come back 2017!

Assalamualaikum Amboi bukan main lagi bertahun x update bakhangg hahaha dah 2 pun anak, sampai macamtu sekali kan. duk taip resume untuk kaka aku, tetiba terpanggil cari blog merapu meraban aku zaman dulu dulu . alhamdulillah jumpa, syukurlah masih sihat, masih bernafas dan masih ingat password blog nih hahaha. syukur anak kedua aku is gigirl. next week genap 3 bulan daa, aku amik maternity leave 3 bulan jugak. kiranya tidakla rugi sangat seleps pembentangan bajet 2018 baru ni kan. muahahaha ada 3  kuota lagi kot. insyaAllah kalau Allah izinkan ble tambah lagi 2020. sempatlah saham 200 untuk anak ye dok haha. nama baby 2nd ni Nafeeza Sumaiyyah. tu pun bagi lepas bersalin. aku suka sangat nama Sumaiyyah tu tak tau kenapa. mak aih bestnyaa macam rindu juga membebel di sini, biarpun tahu aku sorang ja yang akan baca, muahaha. x apa at least di sini tak hilang moment moment kan. Tengok Habib Naufal masa 1st day pegi taska buat aku teruja. sekarang x peru risau d

selamat menggendong gelaran Madam ,Yus!

Assalamualaikum.. seminggu before exam hari tuh aku sempat memenuhi undangan salah sorang kawan aku di daerah Inanam. Ala rumah dia dekat ja dengan sekolah menengah aku dulu. so, kami segerombolan kawan kawan janji jumpa di sekolah tercinta tu dulu sebelum gerak sama-sama ke rumah pengantin, Pn Yustiani Yunus. kejadian tu pada 1 Jun 2013 hehe. tapi Yus sudah sah bergelar madam 31 Mei 2013. Tahniah sayangku. dia rakan sepengawas dulu, timbalan ketua pengawas you. aku pengawas taik kucing ja. sebab bila ada sportcheck, semua gengawan gengawan yang bawa benda benda haram seperti handphone etc mesti jumpa aku, suruh wat sportcheck di locker dorang. Aku kan baik. mestilah aku tolong sembunyikan. berdosa you, matiklah aku nanti kena soal. Adik-adik jangan ikut perangai kakak yang tidak senonoh ni. masa form 5 dek kerana sudah tidak tahan & takut pegang amanah, aku minta supaya tidak dilantik lagi jadi pegawas asrama mahupun sekolah. bolot semua jawatan kah kah kah. macam hebat sang

cuti panjang sebelum cuti lagi panjang

Assalamualaikum sebelum ni busy dengan entry 'busy' kan.  hehehe sempat lagi ada cuti 5 hari masa busy busy ni. maksudnya nikmat cuti tu masih ada kan. dengan adik yang baru masuk pindah ke bilik comel, rasa riuh sangat sebelum ni kan aku biasa duduk diam diam.. bila dia becakap aku terbiasa lah diam lupa jawab apa yang dia Tanya, haha agak kekok di situ ok, bukan apa, bila becakap orang bilik sebelah tu dengar bulat bulat apa yang kita cakap. so, macam malu jugaklah kan kalo cakap dengan nada yang kuat. best jugaklaah.. aktiviti masa cuti? 2 hari berturut aku pegi tengok ISTAF dengan Mr.Fiance di stadium likas. peringkat International kot. tengok perempuan pun ada main takraw Malaysia masuk final lawan dengan Thailand. yang tu untuk lelaki, pompuan cuma layak untuk rebut tangga 3 ngan 5, Malaysia vs Indonesia, first time pegi sokong siap sorak sorak lagi.. gamat gila suasana. tu belum tengok bola sepak lagi. hehe kemarin , masa untuk isi e